Ekonomi

Perakende şirketleri, tüketici talebindeki değişikliği dikkate almalı

EY araştırması, tüketicilerin beklentileri değiştikçe perakendecilerin müşteri odaklı değer sunmaya her zamankinden daha fazla odaklanması gerektiğini vurguluyor.

 

Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi şirketi EY, Perakendenin Geleceği Raporu ile tüketicilerin temel beklentilerine ışık tutuyor ve firmalara içinde bulunduğumuz yeni dönem için teklifler sunuyor. Rapor, perakendecilerin müşteri odaklı fiyat sunma konusunda her zamankinden daha fazla baskı altında olduğuna dikkat çekiyor; Tüketici beklentilerindeki değişiklikleri dikkate almaları ve tekliflerinin tüketiciler için ne anlama geldiğini yeniden düşünmeleri gerektiğini gösteriyor.

EY’nin Perakendenin Geleceği raporuna göre tüketiciler, markaların hayatlarını daha kolay, daha iyi ve daha tatmin edici hale getirmesini bekliyor. Tüketici talepleri, markalara rehberlik eden üç temel unsuru (Üç Ben) ortaya koyuyor: görünmezlik ( Görünmezlik), vazgeçilmez ( vazgeçilmezlik)Ve samimiyet ( Samimiyet).

Görünmezlik : Perakendeciler; Tüketicilerin ihtiyaç duydukları işlere istedikleri zaman ve yerde kolayca ulaşmalarını sağlayarak hayatlarını kolaylaştırabilir ve satın alma sürecini neredeyse temassız ve farkında olmadıkları otomatik bir süreç haline getirebilir.

vazgeçilmezlik: Perakendeciler, temas halinde ve tüketicilerin yaşamlarına uyacak bütünsel bir paket olarak ürünler sunabilir. Ürün ve hizmetleri bir ekosistem aracılığıyla getirmek, tüketicilerin bütünsel yaşam tarzı önceliklerini çözmek için güvenilirlik sağlayabilir.

Samimiyet: Perakendeciler, tüketicilere kendilerini ve temel maliyetlerini yansıtan daha iyi deneyimler sunarak daha tatmin edici hale gelebilir. Ayrıca, kusursuz kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak bağlılığı artırabilir.

 

EY raporuna göre markalar, tüketici ilgisini kazanmak ve elde tutmak için bu üç maliyetli unsuru ideal bir biçimde harmanlamalı; Müşterilere zaman kazandırmak için hız, konfor ve verimliliğe odaklanan bir yaklaşım benimsemek. Ayrıca tüketici ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap verebilmek için hizmet ve deneyimini rakiplerinden farklılaştırmalıdır.

Öte yandan, çevrimiçi deneyim orijinal fırsatlar yaratır. Doğrudan tüketiciye (D2C) modelimarkaların giderek daha fazla “perakendeci” olmasına öncülük ederken, özel etiketKonsept ayrıca perakendecilerin giderek daha fazla markalaşmasını sağlar.

Fiziksel ve dijital perakende satış kanallarının hızla arttığı ve tedarik zincirlerinin hızla küreselleştiği günümüz dünyasında; seçim, şeffaflık ve bulunabilirlik yükselen sözün konusudur. Bir zamanlar sadece birkaç marka ve birkaç mağaza ile sınırlı olan tüketici tercihi, artık yeni ürün ve kanalları içeren güçlü bir satın alma seçeneğini de içeriyor.

Günümüzde tüketiciler sorunsuz ve ultra konforlu alışveriş bekliyor. EY raporu, perakendenin nasıl gelişmesi gerektiğine ve gelecekteki değer önermelerinin sonuçlarına bakıyor. Tüketiciye ihtiyaç duyduğu anda kolay ve hızlı bir perakende deneyimi yaşatmak değerli hale geliyor. Ayrıca iş ortakları aracılığıyla ürün ve hizmetleri bir araya getirerek tüketicilerin yaşam tarzına yönelik önceliklerini bütünsel olarak çözebilme güveni vermektedir. Ayrıca tüketiciler, kişiselleştirilmiş deneyimlere ve paylaşılan değerlere önem veriyor.

Yeniliklerin ve teknoloji platformlarının hızla gelişmesi beklentileri artırıyor

Kaan Birdal, Tüketici İşleri ve Perakende Başkanı, EY Türkiye:

Tüketici, perakendecilerin faaliyet açıklamalarında artık daha merkezi bir konumdadır. İnternet ortamı daha fazla bilgi, seçenek ve şeffaflık sağlarken; çevrimiçi platformlar, tüketicilere neyin mümkün olduğunu göstererek beklentileri yeniden tanımlıyor. Günümüzde hem dijital hem de fiziksel mağazalar deneyime özgün boyutlar katmaya devam ediyor. Tüketicilerin eserlere erişme ve satın alma yöntemlerini geliştirmeye devam ediyor.

Günümüzde tüketiciler; istedikleri zaman, istedikleri yerde devam ettirebilecekleri ve kolayca tamamlayabilecekleri alışveriş deneyimlerini benimsemekte ve alışverişlerinde bu deneyimleri giderek daha fazla tercih etmektedirler. Tüketiciler, şeffaf bilgileri ve ürün seçeneklerini hızla toplamak için arama motorlarını kullanır. Hız ve konfor beklentileri her geçen gün artıyor. Yani tüketiciler artık istediklerini, istedikleri zaman ve istedikleri yerde görme olanağına sahipler.

Sosyal ve çevresel maliyetler; Tüketicilerin ne satın aldığından kimden satın aldığına kadar giderek daha belirleyici hale geliyor. Markalar için başarı kriteri, sadece eser satışına odaklanan kolay bir süreçten ziyade, tüketici ile güvenli ve uzun vadeli bir ilişki kurabilme becerisi olarak tanımlanıyor.

Perakende alanına ilişkin pahalı içgörüler sunan EY Perakendenin Geleceği  Rapor, perakendecilerin somut ve maddi olmayan varlıklar sunarak müşterilerinin yaşamlarına dokunmanın ve onlarla bütünleşmenin yollarını bulmaları gerektiğini ortaya koyuyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-gediz.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu